Informacje o grupie

Tematyka kompleksowa na miesiąc MARZEC

TYDZIEŃ I – CZEKAMY NA WIOSNĘ

SZUKAMY OZNAK WIOSNY – „Nadchodzi wiosna” – Rozmowa na podstawie obrazka. Dzieci odpowiadają na pytania Nauczyciela dotyczące ilustracji, np. Jakie miejsce przedstawia obrazek?; Co dzieje się na obrazku?; Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?.„Szukamy wiosny” – wycieczka do parku, na łąkę lub pole. Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku z nadchodzącą wiosną. Zabawa plastyczna. Dzieci rysują kredkami świecowymi to, co zapamiętały z wycieczki.
MARCOWE KOTKI- Koty i kotki – słuchanie opowiadania O. Masiuk, rozmowa na podstawie jego treści. „Muzykalne kotki” – zabawy rytmiczne. Akcentowanie mocnej części taktu, różnicowanie różnic dynamicznych (dźwięki ciche i głośne). „Bazie” – zabawa sensoryczna. „Nikt się nie spodziewa” – zabawa paluszkowa.
„Marcowe kotki” – zabawa plastyczna.
PIERWSZE KWIATY – „Kolorowe przedwiośnie” – rozmowa na podstawie ilustracji.„Zamień kolor” – zabawa ruchowa. „Na wiosennej łące” – zabawa dydaktyczna. Porządkowanie, przeliczanie, dokładanie i odkładanie elementów. „Malujemy kwiaty” – zabawa ruchowa rozwijająca koordynację wzrokowo-ruchową.
MARCOWA POGODA – „Psotny marzec” – rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza Marzec M. Kownackiej. Wiosna tuż, tuż. – osłuchanie z piosenką. Gra na instrumentach perkusyjnych. Kontynuowanie rozpoczętych rytmów.„Nikt się nie spodziewa” – zabawa paluszkowa. „Marcowy garnek” – zagadki słuchowe.
„W marcu jak w garncu” – zabawa rytmiczna. Koncentrowanie uwagi na sygnałach wzrokowych.
CZAS ZDJĄĆ ZIMOWE UBRANIA- Wiosna tuż, tuż – nauka słów piosenki.
Na pawlaczu – rozmowa na podstawie wiersza A. Frączek. „Robimy porządki” – zabawa orientacyjno-porządkowa. „Ciepło – zimno” – zabawa ruchowa bieżna.
„O czym mówię?” – zabawa słuchowa.

II TYDZIEŃ
WIOSNA NA PARAPECIE

SŁOŃCE, WODA, ZIEMIA – „Kto potrzebuje słońca, wody, ziemi?” – burza mózgów. „ Marcowy taniec” – zabawa ruchowa przy muzyce. „Hiacynt” – praca plastyczna. „Słońce goni deszcz” – zabawa ruchowa bieżna. „Woda i słońce” – zabawa w kąciku przyrody.
ZAKŁADAMY HODOWLĘ CEBULI – „Cebulka i buraczek” – zabawa przy piosence. „Szczypiorek z cebulką” – zabawa ruchowa. „Cebula bywa uszczypliwa” – zabawy ruchowo-słuchowo-wzrokowe przy piosence. „Cebula” – zabawa plastyczna. „Sadzimy cebule” – zabawa bieżna z elementem rywalizacji. „Cebule i cebulki” – zabawa badawcza.
FASOLA I GROSZEK – ZAKŁADAMY HODOWLĘ – „Fasolka i groszek” – zabawa paluszkowa. „Tup-ogrodnik” – matematyczna zabawa dydaktyczna. „Kipi kasza” – zabawa ruchowa z piłkami.Porównywanie liczebności zbiorów. Polka-fasolka – zabawa taneczna do piosenki. „Fasolka i groszek” – zabawa badawcza.
ZIOŁA – ZAKŁADAMY HODOWLĘ – „Wysoko i nisko” – zabawa ruchowa-rytmiczna. „Co pachnie w kuchni?” – zabawa badawcza. „Nasiona do dołka” – zabawa ruchowa z elementem wyprostu. „Obrazek z nasion” – zabawa plastyczna.
„Fasolka i groszek” – zabawa paluszkowa. „Nasz ziołowy ogródek” – zabawa w kąciku przyrody. Wiosna tuż, tuż – zabawa taneczna przy piosence.
WIOSENNE KANAPKI – „Coraz cieplej” – masażyk. „Zdrowo – kolorowo” – rozmowa z dziećmi. „Z Tupem w kuchni” – samodzielne działanie dzieci. Przygotowanie kolorowych i zdrowych kanapek. „Przyjęcie u Tropicieli” – nakrywanie do stołu, degustacja przygotowanych kanapek.

III TYDZIEŃ
WIOSENNE SPRZĄTANIE

WIOSENNE PORZĄDKI – „Odkurzacze-popychacze” – zabawa oddechowa. „Wielkie sprzątanie” – rozmowa na podstawie fragmentów wiersza Odkurzacz A. Frączek. „Mam brata, co nogą zamiata” – zabawa ruchowa z elementem celowania. „Szczotki, szczoteczki” – zabawa dydaktyczna. „Zabawy z Tupem – Czym sprzątamy?” – zabawa dydaktyczna.
W NASZYM OGRÓDECZKU – „Polka-fasolka” – zabawa taneczna do piosenki. „Porządki w ogródku” – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji. „Wąż ogrodowy” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. „Grabki” – zabawa plastyczna. Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym. Porządki w przedszkolnym ogrodzie, zbieranie patyków, grabienie itp. „Na ogrodowej ścieżce” – zabawa ruchowa z elementem równowagi. „Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna.
W NASZYM OGRÓDECZKU – „Wiosna” – gimnastyka buzi i języka.
Magiczne pudełko – zabawa dydaktyczna. „Rób tak – nie rób tak” – zabawa ruchowa. „Nasiona do dołka” – zabawa ruchowa z elementem liczenia. Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym: „Drewniany berek”, „Mam brata, co nogą zamiata”. „Wiosenne sprzątanie” – zabawa słuchowa z elementem ruchu. „Nasz mały ogródek” – prace w kąciku przyrody.
PRZYFRUNĘŁA WIOSNA – „Do pary” – zabawa ruchowa. Przyleciały wiosną ptaki – osłuchanie z piosenką. Rozwijanie orientacji w przestrzeni i umiejętności porównywania liczebności zbiorów. „Wiosenne śpiewanie” – zagadki słuchowe. „Kukułka” – zabawa ruchowa bieżna. „Wiosna” – gimnastyka buzi i języka.
WIOSNA W PTASICH GNIAZDACH – Przyleciały wiosną ptaki – nauka słów piosenki. Ptasie gniazda – rozmowa z dziećmi na podstawie opowiadania O. Masiuk. „Bocian” – praca plastyczna. „Ptaki w gniazdach” – zabawa ruchowa przy muzyce. „Jajka w gniazdach” – zabawa dydaktyczna z elementem liczenia.

IV TYDZIEŃ
ZWIERZĘTA NA WSI

KROWA – „Co słychać na podwórku?” – rozwiązywanie zagadek. „Co to za zwierzę?” – rozmowa na podstawie ilustracji. „Na pastwisku” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. „Krowa – zwierzę pożyteczne” – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji i wiedzy dzieci. „Kulawy kogut” – zabawa z elementem podskoku. „Łaciate krowy” – zabawa plastyczna. „Skok przez płot” – zabawa z elementem skoku.
KOZA – Na podwórku – osłuchanie z piosenką. „Koza i koźlątko” – rozmowa na podstawie ilustracji. „Rogate kózki” – zabawa ruchowa na czworakach. „Idzie koza do woza” – zabawa orientacyjno–porządkowa. „ Zwierzęta w kolejce” – zabawa dydaktyczna. Kontynuowanie rytmów. „Uparta koza” – zabawa ruchowa w parach.
Na podwórku – nauka słów piosenki.
PTAKI NA PODWÓRKU – „Ptasie rozmowy” – zabawa słuchowa. Różnicowanie odgłosów ptaków domowych (kura, gęś, kaczka). „Jajko” – zabawa ruchowa ilustracyjna do wiersza. „Żółte kuleczki” – zabawa matematyczna na podstawie wiersza I. Laris. Przeliczanie w zakresie 5; tworzenie zbiorów 5-elementowych.
„Pilu, pilu gąski do domu” – zabawa ruchowa. „Kto pierwszy?” – zabawa dydaktyczna z elementem liczenia. „Zabawy z Tupem” – zabawa słuchowa.
„Ptaki na grzędzie” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.
KOŃ – „Konik” – gimnastyka buzi i języka. Bajka o konikach z karuzeli – rozmowa z dziećmi na podstawie wysłuchanego tekstu W. Chotomskiej. „Bieg kłusaków” – zabawa ruchowa bieżna. „Konik” – praca plastyczna. Na podwórku – zabawa taneczna przy piosence. „Patataj” – zabawa paluszkowa. „Konie skaczą przez przeszkody” – zabawa ruchowa z elementem skoku. Zabawa w małych zespołach, np. „Wyścigi konne” – gra-ściganka.
OWCA I BARAN – „Tup szuka owieczki” – zabawa sensoryczna. „Wełniana rodzinka” – rozmowa z dziećmi. „Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna. „Pasterz szuka baranka” – zabawa integracyjna. „Rodzina do zagrody” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

Tematyka kompleksowa na miesiąc marzec – język angielski

ZAŁOŻENIA (lub CELE)TEMATWPROWADZANE SŁOWNICTWO

i WYRAŻENIA

REALIZOWANY MATERIAŁ
*Witają i żegnają się języku angielskim

* Rozpoznają i wykorzystują w zabawie nazwy wybranych słów z zakresu wprowadzonego słownictwa SPRING

 

*Rozpoznają i wykorzystują w zabawie słownictwo z  zakresu tematyki: Body, Food

 

* Poznają kulturę  Wielkiej Brytanii poprzez opowieść o  celebrowaniu St. Patrick’s Day

*Reagują na nowe słowa i zwroty poprzez gesty, mimikę, rozpoznawanie na obrazkach

*Reagują na powtarzane polecenia

 

*Znają zasady panujące na zajęciach

*Uczestniczą w proponowanych grach i zabawach

 

Body vocabulary and songs

 

New Vocabulary- Spring.

 

Spring Animals- Bugs

 

Bugs in a jar

 

A very hungry caterpillar

 

St. Patrick’s Day

 

I can sing a rainbow.

 

Food vocabulary and songs

 

 

 

 

 

 

 

 

BODY: head, shoulders, knees, toes, eyes, ears, mouth, nose, chin,  arms, legs, foot, fingers, hair, bottom, tummy, belly button

 

SPRING: spider, fly, beetle, frog, butterfly, ladybird, bee, frog, snail, flower, watering can, rainbow, dragonfly, grasshopper, snail, wasp, caterpillar

 

St. Patrick’s Day:

Leprechaun, pot of gold, coin,  horseshoe, shamrock

A very hungry caterpillar:

 

 

 

 

 

 

 

 

Wprowadzane piosenki:

Head shoulders knees and toes  Super Simple Song

Pinochio Super Simple Songs

Busy Body Jo Jingles

Open Close Maple Leaf Learning

Bubble Bubble Sticky Gum  The Learning Station

Herman the Worm  The Learning Station

5 Little Speckled Frogs Super Simple Songs

I Can Sing a Rainbow  The Kiboomers

Spring is Here The Learning Station

Spring in my step Happy Song For Kids

Do You Like Broccoli Ice Cream Super Simple Songs

 

Realizowane projekty:

St.Patrick’s Day

I can see a rainbow

 

Książeczki obrazkowa:

A very hungry caterpillar  Eric Carle

 

Video:

A very hungry caterpillar

 

Science Project:

Rainbow colours

Tematyka kompleksowa na miesiąc marzec – język niemiecki

Tematy:

  1. DAS WETTER
  2. DER FRUEHLING IST DA
  3. ICH LIEBE MEINE FAMILIE
  4. OSTERHASE HANS

Słownictwo i wyrażenia:

  • DAS WETTER – die Sonne, die Bewolkung, der Regen, der Schnee, das Gewitter, Zwroty: Es schneit, Es scheint, Es regnet, Es ist sehr kalt, Es ist heiz.
  • DER FRUHLING IST DA! – die Jahreszeiten: der Frühling, der Sommer, der Herbst, der Winter, die Tulpe, der Marienkafer, die Hyazitnhe, der Vogel, die Blumen. Es riecht nach..
  • ICH LIEBE MEINE FAMILIE: die Mutter, der Vater, die Oma, der Opa, die Schwester, der Bruder
  • OSTERHASE HANS – Ostern, Osterhase, Ostereier, Korb, Geschenke, Süßigkeiten, malen, die Familie, der: Montag, Dienstag, Mittwoch, Dienstag, Freitag, Samstag, Sonntag

Piosenki:

Ich lieb den Frühling

– Immer wieder kommt ein neuer Frühling

– Ich kenne Blumen

– Winter ade

– Osterhaschen, groß und klein

– Hei, lustig, ihr Kinder..

Założenia i cele:

  • Rozpoznają i wykorzystują w zabawie nazwy wybranych słów z zakresu wprowadzonego słownictwa
  • Reagują na nowe słowa i zwroty poprzez gesty, mimikę, rozpoznawanie na obrazkach
  • Reagują na powtarzane polecenia
  • Znają zasady panujące na zajęciach
  • Uczestniczą w proponowanych grach i zabawach